صفحه اصلی
اخبار مدرسه
پشتیبانی


به سایت ما خوش آمدید ...


صفحه اصلی » فعالیتهای آموزشی


 
فعاليت هاي آموزشي

امتحانات ميان نوبت اول

برنامه­ هاي آموزشي :

بر این باوریم که مفیدترین ساعات یک دانش­آموز حضور او در مدرسه می­باشد ساعت کار مدرسه 15/7 الی 15می­باشد و در این زمان علاوه بر جدول تنظیمی از سوی اداره آموزش و پرورش، ساعاتی به­ عنوان فوق­ برنامه در آن گنجانده شده و میزان دروسی که نیاز به کار بیشتر دارد را به آن اضافه نموده ­ایم. نمودار زیر ساعات رسمی و فوق­ برنامه مدرسه را مشخص می­نماید .

 واحد مشاوره :

 راهنمايي، فعاليتي پويا و مستمر است كه از سوي مشاوران (ساير افراد، معلمان و مربيان، كارشناسان و ...) در اختيار دانش آموزان قرار مي گيرد تا امكان تصميم گيري مناسب تر و مطلوب تر فراهم آيد و درنتيجه از بروز مشكلات در آينده پيشگيري شود ازجمله كارهاي انجام شده عبارت است از :

آشنا سازي دانش آموزان با قوانين انضباطي، آموزش مهارت هاي مطالعه، نحوه تمرين و تكرار دروس، شيوه هاي نت برداري و استفاده از منابع و روش هاي پژوهش، چگونگي تنظيم برنامه و آشنا ساختن شاگردان با اهداف آموزش و پرورش و رشته هاي تحصيلي و ....

مشاوره فعاليتي است ياورانه به منظور حل مشكل مراجع كه در يك رابطه عاطفي- عقلي روياروي مراجع و مشاور انجام مي پذيرد .

 در اين مجموعه آموزشي، مشاوراني، براي هر يك از پايه هاي تحصيلي انتخاب و با همفكري و نظارت و راهنمايي كارشناس ارشد مسائل تربيتي و آموزشي، به اجراي برنامه هاي مشاوره اي و راهنمايي پرداخته مي شود. اين اقدامات هم به صورت فردي و هم به صورت گروهي انجام گرفته و براي هر يك از مراجعان، الگوريتمي روشن تا رفع مسئله طراحي شده است. به‌منظور ارتقاء سطح دانش و بالا بردن ميزان اطلاعات و همچنين بررسي بيشتر مفاهيم كُتُب درسي و افزايش مهارت‌هاي دانش‌آموزان و آمادگي در طول سال تحصيلي دبيران هر درس اقدام به تهيه نشريات آموزشي مي‌نمايند .

 دانش افزايي دبيران :

 نقش معلمان از ديرباز به عنوان نقش اصلي در اجرا و تأمين آموزشي كيفي و درنتيجه پيشرفت تحصيلي دانش آموزان شناخته شده است و معتقديم كه اثربخشي كار يك معلم زماني افزايش مي يابد كه او، در سه ركن تدريس، يعني شناخت دانش آموزان، موضوع تدريس و روش تدريس، به نحوي كارآمد باشد. براين اساس بيش از 50 ساعت، مباحث مربوط به فرآيند ياددهي-يادگيري با محورهاي :

  • رويكردهاي نوين آموزش و پرورش
  • روش هاي نوين تدريس
  • مديريت كلاس درس
  • رويكردهاي جديد ارزشيابي
  •  مباني و راهبردهاي تفكر پژوهشي و .... با روش هاي مستقيم و غيرمستقيم به اشكال زير برگزار گرديده است :
    • تشكيل جلسات توجيهي
    •  تشكيل جلسات آموزشي به شيوه هم آموزي
    •  تشكيل جلسات آموزش فردي
    •  تشكيل كارگاه هاي آموزشي
    • ارائه نشريات آموزشي
    • تشكيل گروه ها و دپارتمان هاي آموزشي
    •  ارائه نمونه الگوها و روش هاي تدريس
    • بازدید کلاسی ضمن تدریس دبیران

 اجراي آزمون :

 از اجراي آزمون ها، انتظار اصلاح روش هاي آموزشي و يادگيري مي رود . علاوه بر آن كه با شناسائي و رفع نقاط ضعف و تقويت نقاط قوت، شوق يادگيري در دانش آموزان افزايش يافته و با ميل و رغبت و موفقيت بيشتر در رقابت هاي مدرسه اي، منطقه اي، استاني و كشوري، شركت مي نمايند .

 تشكيل كارگاه هاي آموزشي :

 كاربردي كردن دانش، از اصلي ترين راهكارهاي تعميق يادگيري است و اين امر، زماني كه دانش آموزان به صورت گروهي و مشاركتي به يادگيري مفاهيم و مطالب موضوع درسي مي پردازند، بيشتر است. به اين منظور اقدام به تشكيل كارگاه هاي آموزشي علاوه بر فعالیت­های کارگاه حرفه­وفن و آزمایشگاه علوم­تجربی، در دروسي همچون قرآن، عربی، ریاضیات، علوم اجتماعی، کامپیوتر،مهارت های زندگی و كلاس­هاي تشريح در طول سال تحصيلي نموده­ايم.

اجرای بازدیدهای علمی:

به منظور بنیه ی علمی دانش آموزان و کاربردی نمودن مطالب تدوین شده برگزار شود.

برگزاری جشنواره های پژوهشی دانش آموزان:

جهت تحقق اهداف نوین آموزشی و ایجاد روحیه ی تحقیق و پزوهش، خودباوری و کسب اعتماد به نفس در دانش آموزان و کاربردی نمودن مطالب علمی در زندگی روزانه اجرا می شود.
.


ملاقات اولياء با كادر مدرسه:


در مدارس راهنمايي با توجه به تعدد دبير و تقسيم دروس در طول ايام هفته ملاقات و هماهنگي اولياي گرامي با دبيران محترم به سختي صورت مي گيرد. به طوري كه در جهت تعامل و گفت و گو چند روز متوالي بايد به مدرسه مراجعه نمايند
.





نمایش:2444